Chatten met je cliënt - verdieping

Situering

Als sociale professional gebruik je naast je fysieke contacten ook chat als communicatiemiddel. Via een berichtenapp zoals Whatsapp of via een beveiligd chatprogramma. Soms chat je tussendoor om contact te houden, soms voer je volwaardige ondersteunende gesprekken. Bij het chatten voelt je cliënt zich vaak veiliger, net omdat er geen visueel en non-verbaal contact is.

Eerst de basis leren? Volg dan de opleiding Chatten met je cliënt

Doelgroep

Deze vorming is bedoeld voor sociale professionals die ervaring hebben met chatten via de chatmethodiek van de acht stappen. Via chatpermanenties, op afspraak of via berichtenapps.

Heb je de basistraining ‘Chatten met je cliënt’ of een andere chatopleiding gevolgd? Of heb je veel ervaring met chat en ben je op zoek naar verdieping? Dan is deze opleiding iets voor jou.

Voorkennis

Opgelet: Voor deze opleiding is ervaring en voorkennis vereist

Programma

  • Hoe kan ik chat inzetten in mijn dagelijkse praktijk?
  • Opfrissing chathulpmethodiek
  • Chatten over moeilijke thema’s en verontrusting
  • Chat-oefengesprekken: omgaan met moeilijke situaties

Trainer

Marie Van der Cam is inhoudelijk medewerker en trainer in het team digitalisering en blended hulp bij SAM.

Op zoek naar vorming op maat van jouw team of organisatie?