OHUP is in 2006 opgericht als platform voor de uitwisseling van kennis en ervaring op het gebied van onlinehulp. Ons doel is de kwaliteit van onlinehulp binnen onze ledenorganisaties te verbeteren door samenwerking en kennisdeling te bevorderen.
OHUP richt zich op chathulp, hoewel ook andere onlinehulpvormen aan bod kunnen komen. We faciliteren de uitwisseling over diverse onderwerpen, waaronder:
Met OHUP willen we een community creëren waar we elkaar kunnen inspireren en versterken, zodat we samen de impact van online hulpverlening kunnen vergroten.
De ledenorganisaties brengen hun knowhow in de groep en krijgen knowhow terug van de groep. De uitwisseling vertrekt vanuit de behoefte van de OHUP-leden.
Om de knowhow van de ledenorganisaties verder uit te breiden streeft OHUP ernaar om externe knowhow binnen te halen via:
OHUP wordt ondersteund door SAM, steunpunt Mens en Samenleving
Om de continuïteit van OHUP te garanderen, kiezen we ervoor om per organisatie te werken met een vaste vertegenwoordiger. Deze zorgt ervoor dat nuttige informatie doorstroomt naar de eigen organisatie. De vaste vertegenwoordigers kunnen in functie van het thema van de vergadering een collega meebrengen.
Neem contact op via ons contactformulier.