Waarvoor gebruik je sociale media? Welke impact wil je? Wat is de meerwaarde van sociale media en berichtenapps, en waar zit het verschil? Zijn de platforms die je gebruikt ook hotspots voor je doelgroep? Waar liggen je eigen grenzen en hoe maak je daar goede afspraken over? Wat heb je nodig om je samen met je team een weg te banen door het unieke socialemedialandschap, op een fijne, veilige en kwaliteitsvolle manier?
Samen zoek je antwoorden op al die vragen en creëer je het begin van je socialemediaplan.
Voor sociale professionals die via sociale media hun doelgroep willen bereiken.
Voor deze opleiding heb je geen voorkennis nodig.
Ze loopt over drie halve dagen. Eerst kom je een halve dag live samen. Daarna verwerk je alles nog een halve dag zelfstandig via e-learning. En we sluiten af met nog eens een halve dag live.
‘Vertrekt heel sterk van praktijkervaringen’
‘De opleiding vertrekt heel sterk van praktijkervaringen waardoor het ook meteen toepasbaar en op maat is. Het interactieve stuk zorgt ook voor verbinding en zorgt er ook voor dat je good practices meteen kunt delen en verder uitzoeken.’
‘Het is een laagdrempelige opleiding. We gingen samen door het bad van sociale media. Er is enorm veel ruimte voor uitwisseling van tips en tricks. Het was doelgericht door de huiswerkopdracht, een socialemediaplan maken.’
Sam Brulez is inhoudelijk medewerker en trainer in het team digitalisering en blended hulp bij SAM. Ze ondersteunt en traint praktijkwerkers en faciliteert uitwisseling. Ze helpt organisaties bij het implementeren van online en blended hulp. Haar praktijkervaring deed ze op bij CAW Noord-West-Vlaanderen waar ze vooral werkte met kinderen, jongeren en hun context in verschillende werkvormen.