De redenen om te starten met online of blended werken zijn divers.
Waarom willen we online of blended gaan werken? Op welke vraag, nood of probleem willen we een antwoord bieden? Wie moet daar beter van worden?
Welke mensen wil je met je online of blended aanbod bereiken? Of zijn er thema's of doelgroepen die minder of helemaal niet geschikt zijn voor een blended en online aanbod?
Wil je mensen individueel of in groep bereiken? Zet je in op professional-cliënt-contact of heeft online of blended lotgenotencontact ook een plek in je online of blended aanbod?
Denk dus na over wie je doelgroep precies is en wanneer je die kan betrekken bij het ontwikkelen van je online of blended aanbod. Denk na over wie andere belanghebbenden zijn en hoe je die kan betrekken.
Wat wil je precies online of blended gaan doen?
Hoe scherper je antwoord op de vragen hierboven, hoe gemakkelijk het is om deze keuzes te maken.
Bij het opstarten van online of blended hulp vergen organisatorische, deontologische, technologische en financiële (rand-)voorwaarden de nodige aandacht.
Hoe groot is het draagvlak in de organisatie en bij de doelgroep voor deze nieuwe werkwijze?
Hoe is het gesteld met de online- of blended hulpcompetenties bij medewerkers?
Is de organisatie op technologisch vlak klaar om te starten met online of blended werken?
Welke implicaties breng deze nieuwe manier van werken mee op vlak van deontologie en privacy?
Je hoeft niet zelf opnieuw het warm water uit te vinden. Ga in je netwerk op zoek naar partnerts die al ervaring hebben met het opzetten van (meer) online en blended hulp.
Vind je daar geen expertise, snuister naar ervaringen en deskundigheid in de mediatheek.
Wil je ondersteuning, een expertise-inbreng, coaching of procesbegeleiding, via het contactformulier kan je je vraag stellen en gaan we in overleg op zoek naar een gepaste oplossing.