Welzijnswerkers en zorgverstrekkers zijn de grootste ambassadeurs om online en blended werken in hun hulp- en zorgaanbod te integreren. Als zij er vertrouwen in hebben, zijn zij best van al geplaatst om hun cliënten over dit digitale aanbod te informeren en er samen mee aan de slag te gaan.
Maar heb je als professional vertrouwen in online en blended werken?
Ken je de digitale mogelijkheden en kan je die professioneel inzetten?
Met alleen een demo van een online tool heb je onvoldoende handvaten om die in je praktijk te integreren.
Kennismaken met digitale tools en een technische demo krijgen van hoe zo’n aanbod werkt is slechts één aspect.
Medewerkersvertrouwen heeft te maken met:
De Witte, N. & Van Daele, T. (2017) Vlaamse UTAUT-vragenlijsten. Antwerpen: Thomas Morehogeschool Bocklandt, P. e.a. (2020) medewerkersvertrouwen in onlinehulp – een kader en een checklist omtrent de houding van medewerkers t.a.v. onlinehulp in zorg en welzijn. Gent: Arteveldehogeschool
Kennismaken met onlinehulpaanbod beperkt zich nog te vaak tot een technische demo van onlinetools.
Naast een demo van degelijke online toepassingen is het ook nodig om te investeren in …
Dan zijn er drie mogelijkheden: