Het vertrekt bij kwaliteitsvolle tools
De appstore bundelt meer dan 130 gescreende apps en tools die kunnen ingezet worden in hulp-, zorg- en dienstverleningstrajecten. Het team achter onlinehulp-apps screent het aanbod op 9 criteria rond helderheid, betrouwbaarheid en toegankelijkheid. Daarbij wordt geen kwaliteitslabel gegeven aan een app of tool maar het betekent wél dat deze apps op de volgende screeningscriteria een voldoende antwoord kregen.
- Een heldere app of website betekent dat deze expliciet als doel heeft om het welzijn of de geestelijke gezondheid van je cliënt te behouden of verbeteren. Ook de doelgroep van en de contactmogelijkheden via de app of website zijn duidelijk.
- Een toegankelijke app of website betekent dat deze gebruiksvriendelijk is en weinig technische drempels heeft. Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is.
- Een betrouwbare app of website betekent dat achter deze tools een organisatie met relevante ervaring zit. De onlinetool werkt vlot en is gemaakt op basis van wetenschappelijke info en/of praktijkkennis. Deze app of website geeft ook duidelijke info over gebruik met respect voor de privacy van je cliënt.
Wil je meer gedetailleerde info? Klik dan op dit screeningskader